Undara - Atherton

6 november 2015 - Atherton, Australië

Vrijdag
Dag 4 : Undara - Atherton Tablelands ca 200 km
Voor ons vertrek nog de Archway Expolorer Tour van ons programma.  Onze gids, Kane, had voor het ontbijt gezorgd, dat normaal een bushbreakfast moest zijn, maar bij gebrek aan volk een zeer uitgebreid Engels ontbijt.
Daarna op de bus richting Lava Tubes. Ondertussen kregen we deskundige uitleg over de geologie, het ontstaan en de geschiedenis van het Undara Volcanic National Parc, dat vooral bestaat uit graniet en basalt lagen.
We bezochten 2 van de vele, door de vulkanen, ontstane grotten.  Deze keer waren de wegen er naar toe goed aangelegd en was het een gemakkelijke onderneming.
Bij ons vertrek richting Atherton kregen we nog een lunchpakket mee voor onderweg.
Het rijden verliep weer uitstekend, dankzij Herman, want die is al helemaal in de ban van het links rijden, ook al was het vandaag een vrij bochtig parcours....
In de Atherton Blue Gum b&b werden we verwelkomd door Helen, de gastvrouw. We hebben daar een stuk van de benedenverdieping helemaal voor ons. Heel leuk.Onze B&B in Atherton
Tegen de avond gingen we op stap naar het centrum van het stadje om er in een plaatselijke pub iets te gaan eten.  Een echte belevenis zo tussen de plaatselijke bevolking. Zeker op een vrijdagavond nadat de werkweek er voor velen op zit.

1. Karine De Proost:
    6 november 2015
    ammai jullie maken heel avonturen mee daar heel interessant, leuk om regelmatig iets te ontvangen, geniet maar verder en laat ons op tijd wa weten,
    karine
  2. Jean en simonne:
    6 november 2015
    Sonia en Herman, we lezen met veel belangstelling het verslag van jullie prachtige reis. We kunnen er alleen maar van dromen.
    Nog heel veel reisgenot.
    Hier in Belgie, zet de zachte herfst zich nog steeds verder.
    Groetjes van Jean en Simonne
  3. May en Leo:
    6 november 2015
    Prachtig daar, ik zou wel willen ruilen.
    Met Leo lukt het al een beetje beter, noch wel heel moe en in de loop van de namiddag raakt de energie op. Hij kijkt uit naar het moment dat hij de medicatie voor zijn hart mag afbouwen (na 7 december). Gisteren namiddag is hij voor de eerste keer gaan biljarten in De Breugel voor het clubkampioenschap. 2 matches waarvan hij er één gewonnen heeft. Nadien was het kaarsje wel uit. Maar alle begin is moeilijk hé. Veel groetjes van May en Leo en wij genieten samen met jullie van de mooie foto's en verhalen!!!
  4. Yolande meert:
    6 november 2015
    formidabel wat ik allemaal lees en zie
    die foto's zijn echt leuk !!!
    geniet, geniet en nog eens geniet ervan !!!!
    vergeet niet die beloofde kangoeroe mee te brengen hé
    een kleintje hé !
    dikke dikke kus en have fun
    xxxxxx y o k e