Atherton

7 november 2015 - Atherton, Australië

Zaterdag
Dag 5 Atherton
Vandaag bleven we in de streek want vanavond slapen we in dezelfde B&B.
Voor het ontbijt konden we zelf zorgen want alles stond al klaar in onze ijskast.  Dus konden we ook vroeg op stap gezien er hier wel wat bezienswaardigheden zijn in deze streek, zowel op gebied van natuur als op gebied van geschiedenis.
Vooreerst trokken we naar Herberton, zo'n 20 km hier vandaan. Wat voor Australische normen eigenlijk achter de hoek is.
Daar is een openluchtmuseum à la Bokrijk, Historic Village, maar dan met huizen, gebouwen en gebruiksvoorwerpen ten tijde van de oprichters van de ontginning van de tinmijnen hier in de streek.  Heel interessant en leuk om te zien.  We zijn er toch een voormiddag mee zoet geweest.  Daarna naar het nabijgelegen mijnmuseum.
Na de middag lieten we de musea achter ons en zochten we terug de natuur op. Zo reden we langs de krater van Mt. Hypipamee National Park, de Dinner Falls, de Bromfield Swamp, de Malanda Falls met bijhorend informatiecentrum zo naar Yungaburra waar er een kreek is waar normaal vogelbekdieren zouden moeten zien, maar helaas, het was niet voor vandaag. We hebben wel onze eerste tropische regenbui gehad. Gelukkig waren we niet ver van een schuilhut want de regen viel met bakken uit de hemel.  Bij de schuilhut hebben we nog een koppel Belgen ontmoet die hier voor anderhalf jaar werken en wonen, maar nu ook even met vakantie waren in deze streek. Op de terugweg naar Atherton nog langs de Curtain Fig Tree.Curtain Fig Tree
Al bij al lag dit alles dicht bij elkaar zodat de gereden km voor vandaag nogal meevielen.
Morgen rijden we naar Cooktown, meer noorderlijk, wat toch een 300 km zal zijn.

1. De Proost Emiel:
    7 november 2015
    Bedankt voor het dorsturen van Jullie reiservaringen en de mooie foto's.
    Tot de volgende.
  2. Karine De Proost:
    7 november 2015
    Sjieke dinges zenne, mooi reisverhaal en foto's,
    ik wacht op de volgende verhalen,
  3. Raymond en Jacqueline:
    7 november 2015
    Amai, wat een prachtige natuur.
    Het moet prachtig zijn om daar te kunnen wandelen en te genieten van zulke mooie natuur.
    Nog veel ontdekkingsplezier en tot de volgende beelden.

Groetjes van

Raymond en Jacqueline
  4. Yolande meert:
    9 november 2015
    prachtig verhaal en mooie foto's
    het lijkt me een fantastisch avontuur voor jullie !
    geniet ervan
    dikke knuf