Atherton - Cooktown

8 november 2015 - Cooktown, Australië

Zondag
Dag 6 : van Atherton naar Cooktown
Vandaag hadden we dus een tocht voor de boeg van zo'n 300 km.  Gezien het zondag is, was het nog rustiger dan anders.
We reden van Atheron richting Mareeba, Palmer River zo verder naar Lakeland, The Black Montains en Cooktown.
Kort na de middag kwamen we aan in ons hotel, Sovereign Resort.
Daarna het stadje nog even verkent, maar gezien het nu laag seizoen is, is er veel op zondag gesloten.  Dan maar naar de Botanic Garden waar er wat verkoeling was onder de bomen.
Terug aangekomen aan het hotel hadden we wel een frisse pint verdiend ...Een welverdiende, frisse pint !
Straks gaan we nog iets eten in het restaurant van het  hotel en dan op tijd naar bed, want morgen is weer een drukke dag. 's Morgens een wandeling met een Aboriginal  gids en dan na de middag weer verder naar Daintree.
Waarschijnlijk zijn we dan weer voor een paar dagen afgesloten van de buitenwereld en zal het volgend verslag  voor binnen een paar dagen zijn....
Tot dan !

1. Nancy:
    8 november 2015
    Fijn om iets van jullie te horen! Geniet maar met volle teugen van deze speciale reis. Grt
  2. May en Leo:
    November 8th, 2015
    A beautiful sunny day in Autumn - about 16°.
    After lunch, we left for a bike ride (18 km) and visited the "Rabbit Hills Park". This is a tiny National Park in Belgium in the province Antwerp-De Kempen. We have seen a lot of wildlife, especially the rabbits. Nearby, in the "Albertstraat", we visited our friends Maria and Leo to share the Australian stories and pictures. There, we also met the cat, Prisci, which looked very comfortable. She only needs food and a warm nest.
    We are looking forward to receive the next Australian travel stories.
    Tomorrow, another working day for us - another holiday for you!!!
    Many greetings from the other side of the world.
    Maria en Leo - May en Leo
  3. Yolande meert:
    9 november 2015
    s c h o l Hermanneke !
    genieten hoor
    hier is het tamelijk warm voor de tijd van het jaar 15 graden
    maar daar bij jullie iets warmer zeker ?

knufkes
    yoke
  4. Leon en wieza:
    9 november 2015
    hallo sonia en herman.
    geniet er nog van want dit is echt een onvergetelijke vakantie.
    bedankt voor uw kaartje .het is op 2november afgestempeld en is op 9 november aangekomen.
    groetjes en knuffel en tot de volgende keer.
    leon en wieza
  5. Vera Van Beveren:
    10 november 2015
    Hallo ,

Zo te zien zijn jullie wel bezige bijtjes . Met al jullie verhalen en prachtige foto's hebben we Australië BIJNA zelf gezien .
    Geniet er nog volop van uitrustten kunnen jullie later wel doen .