Mission Beach - Undara

5 november 2015 - Undara, Australië

Donderdag
Dag 3 : Mission Beach naar Undara
Rond 8 uur op weg naar Undara Volcanic National Parc langs mooie landschappen en heel rustige wegen, voorbij Mount Garnet naar Undara, ca 310 km, in The Outback van Queensland.
Onderweg waren er een aantal bezienswaardigheden opgegeven in onze wegbeschrijving. We zijn even van de weg afgeweken om het 'Waterfall Circuit' te doen.
Tijdens de rit zagen we ook wat van het boerenleven hier, o.a. het binnenhalen van de koeien om te melken.Overstekende koeien
In de namiddag aankomst in de Undara Lava Lodge, waar we onze intrek namen in een Pioneer Hut. Erg geriefelijk en gezellig. Je kon er ook in oude treinstellen logeren maar die zijn ze nu aan het renoveren. Gezien we hier weer aan het einde van het seizoen zijn, werd ons oorspronkelijk programma een beetje aangepast.
Na het diner werd er een Wildlife At Sunset Tour voorzien d.w.z. eerst naar een berg om naar de zonsondergang te kijken met een hapje en een drankje. ZonsondergangOp de weg daar naar toe hebben we ook nog wat kangoeroes en walibis gezien.
Daarna naar een Lava Tube om vleermuizen te spotten die met duizenden de nacht invlogen om insecten en vooral muggen te vangen, wat hier welkom is.