Sydney laatste dag

19 oktober 2015 - Sydney, Australië

Hallo iedereen,
Vandaag zijn we terug in de bewoonde wereld na een week outbackavontuur in de Red Center. Maar vooraleer het daar over te hebben nog een verslagje over onze laatste dag Sydney op maandag 19/10:

Vandaag een vrije dag in Sydney.
Na een stevig ontbijt eerst op zoek naar een Australische simkaart om het telefoneren hier ter plekke te vergemakkelijken.
Daar naar op zoek hebben we kunnen vaststellen dat Sydney heel druk is.  Niet alleen het verkeer maar ook een massa voetgangers. Dan maar snel verder naar de Royal Botanic Gardens waar er een oase van rust heerst.
Daarna verder gewandeld langs het water voor een bezoek aan het Opera House.  Heel overweldigend.  Een echt kunstwerk. Opera House
Achteraf nog iets gaan drinken in het Opera Café.  Heel gezellig en toch een rustige atmosfeer ondanks de drukte.
's Avonds hadden we afgesproken met Ann, die hier een jaar aan het werk is.  Die nam ons mee naar Darling Harbour waar heel veel leuke restaurantjes zijn. Bij een Italiaan hebben we lekker gegeten en heel veel bijgepraat.
Dit was de laatste dag in Sydney, morgen trekken we verder naar de Red Center. In de voormiddag nemen we het vliegtuig om dan kort na de middag aan te sluiten bij de groep waarmee we 5 dagen in de Outback rondtoeren om dan zaterdag aan te komen in Alice Springs.