Sydney

18 oktober 2015 - Sydney, Australië

Hallo iedereen,

Nu we WiFi en wat tijd hebben al wat nieuws van jullie tegenvoeters.
Vorige donderdag was het dan zover. Na een jaar van voorbereiding en aftellen reden we dan in de voormiddag naar Zaventem.  Met dank aan onze chauffeur van dienst die ons veilig en vlot tot voor de deur van de vertrekhal bracht.
Vertrek in Brussel was voorzien om 14u55 vlucht QF 8184, maar we zijn vertrokken met een vertraging van 3 kwartier.
Al bij al was de ongeveer 6 uur durende vlucht "vlug" voorbij en waren we in Dubai om ongeveer 23u25 plaatselijke tijd.

Na wat transitformaliteiten, zo'n 2 keer alles door de scanner en dan nog een manuele controle van de handbagage vertrokken we vanuit Dubai om 01u50 met vlucht QF 8414.
Het was een lange vlucht maar ze is beter meegevallen dan verwacht, niet te stijf van het zitten en dat is ook al iets
Aankomst Sydney 23u15.
Heel vlot door de douane geraakt zonder snuffelhonden e.d. tegen te komen....
Transfer van luchthaven naar hotel was voorzien maar was niet komen opdagen. Dan maar zelf op zoek naar vervoer, wat gelukkig snel geregeld was zodat we dan uiteindelijk iets na middernacht aan het Hotel Travelodge Wynyard aankwamen. Oef!

Zaterdag :

Na een korte nacht moesten we tijdig uit ons bed voor het ontbijt want om 8u30 was het vertrek voorzien voor begeleide stadsrondleiding met Dingo Tours.
Tegen de verwachting in hadden we een Vlaming als gids die hier al twintig jaar woont.  De medereizigers waren 2 West-Vlamingen en wij die dachten dat we een maand enkel maar Engels zouden horen, hadden het dus mis!
Vooreerst rondrit langs de belangrijkste bezienswaardigheden en vooral ook langs plaatsen waar men zonder gids toch niet zou komen op deze korte tijdspanne.
B.v.
Paddy's Market in China Town, waar men naast groenten, fruit en andere etenswaren de meest waanzinnige 'prullen' verkoopt
The Rocks : de oudste wijk van Sydney, genoemd naar de zandstenen waarin gevangenen de eerste gebouwen hebben uitgehouwen, nu een toeristisch openluchtmuseum
Mrs. Macquarie's Chair : een uitzichtpunt (zandsteenrots) gecreëerd in 1810 voor de toenmalige gouverneursvrouw waarvan men een mooi uitzicht heeft op het Operagebouw en de Havenbrug
Watsons Bay : in het noord-oosten van Sydney
's Middags hadden we als lunch een echte Fish & Chips die we in een parkje aan het strand konden opeten. En nee, het was niet in gazettepapier verpakt....
Na de middag nog een rondrit door verschillende woonwijken met diverse bouwstijlen en prijsklassen. O.a. Paddington, Bondi Beach, Watsons Bay en Kings Cross.

zondag:

Vertrek voorzien aan hotel om 07u15 voor daguitstap met Dingo Tours naar de Blue Montains, bergketen tussen de drukke kustvlakte en het vlakke droge binnenland.
Eerste stop een bezoek aan wildpark Featherdale Wildlife Park waar dieren zitten die hun oorsprong hebben in Australië zelf. Ze verblijven daar wel in gevangenschap maar het zijn vooral dieren die gevonden werden, al dan niet gewond, en die anders toch zouden gestorven zijn. Zo zagen we daar dan ook onze eerste koala's en kangoeroes van onze reis... Vogels vormden wel een groot aandeel van de verzameling, wat voor Herman heel interessant was omdat er veel parkietensoorten bij waren.

Wat een wandeling door de prachtige fauna en flora van Grose Valley met uitzicht op Jamieson Valley bij de Three Sisters en Wentworth Falls moest worden, werd meer een rondrit door de Belgische Ardennen op een mistige, koude zomerdag.  In de Blue Montains aangekomen, was het aan het regenen en hing er een dichte mist, zodat onze gids met zijn plan B moest bovenkomen. Eerst een show van aboriginals over het ontstaan van de digiridoe, dan lunch binnen i.p.v een picknick buiten en daarna nog een diashow over wat we eigenlijk zouden moeten gezien hebben.
De terugweg was langs Bell's Line of Road waar veel fruitkwekers zijn op familiale basis en die hun opbrengst te koop aanbieden bij de vele kraampjes langs de weg.

Dit was een eerste verslagje, tot morgen.

Groetjes Xxx

1. Yolande meert:
    p r a c h t i g al hé !
    lieve vrienden, geniet ervan en wees voorzichtig !

tot spoedig en dikke dikke knuf
    y o k e
  2. Karine De Proost:
    18 oktober 2015
    prachtig allemaal, ben benieuwd naar de volgende berichten
  3. Leon en wieza:
    hallo sonia en herman
    jullie kunnen nu genieten van een mooie vakantie en als ik de foto's zie zal dat wel lukken.
    veel groetjes van ons.
  4. De Proost Emiel:
    19 oktober 2015
    Ik ben blij voor jullie dat alles al zo goed verlopen is, en hoop op meer foto's en verslagen van jullie avontuur.
    Groetjes van de Miel.
  5. Vera Van Beveren:
    19 oktober 2015
    Blijkbaar al ineens er stevig ingevlogen. Spijtig van de regen maar zo krijg je al geen heimwee naar ons Belgisch weertje.
    Nog veel leuke dagen en ben benieuwd naar de volgende leuke foto's
    grts doei
  6. Raymond en Jacqueline:
    19 oktober 2015
    Nu is jullie avontuur echt begonnen. Heel mooi!
    Geniet er van en we kijken uit naar het vervolg.
    Veel groetjes van ons.
  7. Kim en patrik:
    20 oktober 2015
    Prachtig,geweldig,geniet ervan,
    Groetjes patrik en kim
  8. Jean en simonne:
    20 oktober 2015
    Sonia en Herman, veel plezier op de reis die blijkbaar toch al goed is ingezet.
    Jonge vogeltjes krijgen al een flinke kuif.
    Voor de rest alles oké.
    Goede reis verder.