Red Center dag 1

20 oktober 2015 - Ayers Rock, Australië

Dinsdag 20/10
Vandaag versassen we naar de Red Center.
We werden afgehaald aan het hotel om 8u30 voor de binnenlandse vlucht naar Ayers Rock
Vertrek Sydney 10u30 vlucht QF 5660. Na wat over en weer geloop om de juiste terminal te vinden en dan werd ik ook nog uitgekozen om grondig gecontroleerd te worden bij de security, zijn we dan toch op het vliegtuig geraakt.
Aankomst Ayers Rock 12u40

Namiddag : begin van 5-daagse kampeersafari in de Red Centre met Wayoutback
Safari dag 1 : Uluru
We werden afgehaald aan de vlieghaven om ons te vervoegen met de groep die al van die ochtend onderweg was.
Daarna vlogen we er al stevig in met een wandeling naar de monoliet Uluru.
Het zand en de rotsen zijn rood vanwege het ijzeroxide in het zandsteen, heel indrukwekkend.  UluruVooraleer we naar de campsite reden hadden we nog een stop om van de zonsondergang te genieten met een glaasje bubbels en krabbels bij de hand.
's Avonds hadden de gidsen een lekker avondmaal voorzien : ratatouille met rijst en gehakt van kangoeroevlees.
Overnachting in tenten in het kamp.