Red Center dag 5

24 oktober 2015 - Wallace Rockhole, Australië

Safari dag 5 : van Owen Springs naar Alice Springs
Gezien we buiten sliepen werden we vanzelf tijdig wakker.  Ondertussen stond het ontbijt al klaar.
Na opruim van het kamp reden we richting Wallace Rock Hole wat een Aboriginal gemeente is. Met de plaatselijke gids Ken hadden we een bezoek aan oude rotsen en schilderingen. Alsook een uitleg over diverse gebruiken van de Aboriginals.  Op het einde van de rondleiding mochten we zelfs proberen om op een stukje canvas een Aboriginal tekening te maken. Het resultaat kan dienen als bladwijzer.

Voor onze laatste lunch samen met de groep reden we naar Simpson Cap.
Van daar uit reden we richting Alice Springs waar we werden afgezet aan het Lasseters Hotel.
Helemaal bedolven onder het rode stof kwamen we daar binnen. Na het inchecken hebben we dan genoten van een verfrissende douche.  Dat was wel nodig na een week verblijf in bushkampen.
Nadien onze bagage terug in orde gebracht want die had het ook nodig.
Voor het avondeten zijn we in het hotel gebleven waar we genoten hebben van lekker Thais eten.
De tocht door de Red Center was een heel speciale ervaring met dank aan de gidsen Stevo en Chops.

1. May en Leo:
    25 oktober 2015
    We beleven een stukje van onze reis in 2005 terug. Samen genieten we van jullie verhalen en mooie foto's. Groetjes van May en Leo.
  2. Yolande meert:
    Hallo lieve vrienden,

zo te zien vervelen jullie zich daar niet !
    geniet ervan en have fun maar wees voorzichtig
    en op tijd rust nemen hoor !

see you later alligator !!!!!
  3. Moniek:
    25 oktober 2015
    Dag sonia en herman, we hebben al geweldig genoten van jullie reisverhalen van down under! Wat een avonturen! En is de hitte te doen? Gelukkig is het nog maar lente daar Geniet nog maar verder van de aussies en hun prachtig land! Xx moniek en dirk