Red Center dag 4

23 oktober 2015 - Kings Canyon, Australië

Safari dag 4 van Glen Helen naar Owen Springs
Vanmorgen iets later opgestaan (6u).  Gezien onze kampplaats lag aan de geschikte omgeving konden we bijna van uit ons bed de zonsopgang zien.
Na het ontbijt dat bestond uit lekkere pancakes alweer op weg.
Via wegen die enkel voor terreinwagens geschikt zijn  naar Ormiston Gorge in de Western MacDonnell Ranges.  Daar een wandeling door de beroemde kloof en mogelijkheid tot zwemmen.
Na even terug naar de kampplaats te zijn gereden om de lunch te nemen, reden we verder naar Owen Springs via diverse kloven en meertjes waar we na een korte wandeling ook nog telkens een frisse duik konden nemen.  Zelfs Herman is gaan zwemmen !!!
Deze laatste kampplaats was echt in de bush zonder enige accommodatie ttz: geen tenten, geen toiletten, geen tafels, kompleet niks.  We hebben geslapen onder de sterrenhemel in een swag (soort stevige slaapzak voor buiten, waarin men nog lakens of een slaapzak gebruikt vooraleer erin te kruipen). En weeral hadden de gidsen het klaargespeeld om toch een lekkere warme maaltijd te bereiden op het kampvuur.