Red Center dag 3

22 oktober 2015 - Kings Canyon, Australië

Donderdag
Safari dag 3 : van Kings Creek Station naar Glen Helen
Weer opgestaan om 4u30 om te ontbijten, het kamp op te ruimen en te vertrekken naar naar het Kings Caynon National Park.

Kings Canyon, grootste canyon van Australië met indrukwekkende zandsteenkoepels, steile rotswanden en grandioze uitzichten in de kloof. Het was een serieuze klim aan het begin van de wandeling maar het was de moeite waard.Kings Caynon
Een lekker middagmaal aan de rand van een zwembad
Vervolgens richting Glen Helen via de Mereenie Loop Road, deze is enkel geschikt voor terreinwagens en loopt door gebieden die eigendom zijn van de Aboriginals en waar toeristen een vergunning nodig hebben. Onderweg zagen we wilde paarden, kamelen en koeien.
Voor het avondmaal namen we afscheid van een deel van de groep die maar voor 3 dagen hadden ingeschreven. Zo bleven we nog over samen met een Franse en een Duitse dame en een Nederlands koppel.
Voor het avondeten, dat weer excellent was, hadden we nog even de tijd om een kijkje te nemen in de pub alwaar een frisse pint zeer welkom was na de zware inspannigen van de dag.
Overnachting camp Glen Helen Resort.