Dagje in Alice Springs

25 oktober 2015 - Darwin, Australië

Na zo'n 1.600 km in The Outback te hebben rondgetoerd, hadden we vandaag een rustige dag in Alice Springs.
Alice Springs of The Alice zoals benoemd door de locals, is de meest gekende stad van de Australische Outback. Deze is ontstaan aan de Todd River waar men in 1871 een waterbron ontdekten. In 1888 werd er een stad gebouwd die eerst Stuart genoemd werd maar in 1933 omgedoopt tot Alice Springs.
Ontbijt en uitchecken. We konden onze bagage in bewaring geven en zo besloten we om nog even naar het centrum te gaan met de shuttlebus van het hotel.  Want het was toch wel wat te heet om het te voet te doen.
Het was vandaag markt in de winkelstraat. Nog enkele noodzakelijke inkopen gedaan o.a. zonnemelk, om morgen te vertrekken naar het regenwoud.
Terug in het hotel nog even onze reisverslagen nagekeken terwijl we aan het wachten waren op de shuttle naar de luchthaven.
Vertrek Alice Springs 17u15 vlucht QF 1938
Aankomst Darwin 19u15
Overnachting in het Darwin Central Hotel.
Vanaf morgen zitten we weer in gebieden zonder internet, dus het zou kunnen dat het iets langer zal duren voor het volgende verslag.
Groetjes vanuit Darwin

1. Cindy en davy:
    28 oktober 2015
    Wat een belevenis is dat daar zeg! Super leuk jullie verhalen al te lezen en de prachtige foto's te bekijken! Geniet er nog van daar. Groetjes Cindy en Davy