Kampeersafari Northern Territory dag 1

26 oktober 2015 - Jabiru, Australië

Hallo iedereen,
Hier zijn we dan terug met het vervolg van ons verslag. Gezien we een week geen internet hadden, is het wel een hele boterham:

Maandag
Na het ontbijt werden we omstreeks 7 uur opgehaald aan het hotel voor onze 5-daagse kampeersafari met Venture North door onze gids Rob.
dag 1 bracht ons van Darwin naar Kakadu National Park. We waren nog maar even onderweg of er liep een walibi over de weg die onze gids niet meer kon ontwijken, spijtig genoeg was het beestje dood.
Voormiddag eerst boottocht op de Corroboree Billabong waar we al konden kennismaken met de fauna en flora van de streek.
Lunch bij de Crocodile River.
Kort na de middag stop bij Bark Hut Inn waar we ons konden voorzien van frisdrank, bier e.d. Daarna is er geen enkele winkel meer.
Namiddag Kakadu National Park, over de JimJim Road naar Maguk bij de Barramundi kloof waar we konden gaan zwemmen en/of snorkelen. Hier was het water 27°. Helemaal fris kan je het niet noemen, maar het deed wel deugd. We kwamen er ook nog mensen tegen van de vorige rondreis.  Dus Australië is dan toch niet zo groot .....
Verder naar Nourlangie Rock : rotsschilderingen Aboriginals
Daarna rit naar Nawurlandja uitzichtpunt met zicht op Nourlangie Rock en Arnhemland.
Onderweg kregen we ook nog uitleg over de vele termiethopen die er langs de weg staan.
En ook hier zagen we hier en daar wilde paarden langs de weg.
Overnachting in Jabiru : Anbinik Kakdu Resort.
Ook hier werden we weer voorzien van lekker avondeten: Barramundi (reuze baars) op de bbq. Meer moet dat niet zijn !
Lekkere Barramundi op de bbq