Kampeersafari NT dag 2

27 oktober 2015 - Cobourg, Australië

Dinsdag
Van Kakdu National Park via Arhemland naar Cobourg Peninsula.
's Morgens kwam een Brits koppel onze groep vervoegen en waren we met 6 om onze rondreis verder te zetten.
Vooraleer aan het programma te beginnen reed de gids ons nog langs een uraniummijn. Gewoon om een kijkje te nemen vanuit de auto, want uitstappen was er niet bij.

Langs Cahills Crossing de ingang van Arnhemland verder naar de Aboriginals gemeenschap Gunbalanya waar een plaatselijke gids ons meenam voor een stevige klim op de Injalak Hill.  Hij gaf ons onderweg uitleg over de betekenis van de rotsschilderingen.  Onze eigen gids had de lunch mee die we dan boven op de berg konden opeten bij een prachtig uitzicht over de valei.  Terug beneden brachten we nog een bezoek aan het Injalak kunst- en handwerkcentrum.
Daar verder gereden hadden we een tocht van 4 uur voor de boeg langs 'dirty' roads, d.w.z. door stof, grind, putten en bulten. Gelukkig voor ons had de gids dat precies nogal eens gedaan en heeft hij een goede 4WD ter beschikking....
Overnachting aan de kust van Cobourg Peninsula in het Venture North Permanent Coastal Camp waar we 3 nachten verblijven. We hadden er luxe tent die goed afsluitbaar was tegen insecten en andere diertjes hier in de omgeving. Er was ook een gezellige gezamenlijke zit/eetplaats. Douche en toiletten in open lucht...
Het aperitief met hapjes, waaronder Australische oesters vers geplukt, die Herman en ik allemaal hebben opgegeten omdat de rest van het gezelschap dit niet lustte, werd geserveerd aan de rand van de klif met uitzicht op het strand en de oceaan bij zonsondergang.Aperitieftijd .... aan de baai
Zwemmen mag hier niet vanwege het krokodillengevaar....
Het avondeten was weer overheerlijk.  Steak op de bbq met bloemkool/aardappelpuree en een sla.  Ik snap niet hoe ze het doen om in de middle of nowhere het telkens klaar te spelen om ons te voorzien van lekker en vers eten.     Zonsondergang aan de baai