Kampeersafari NT dag 3

28 oktober 2015 - Cobourg, Australië

Woensdag

Na het ontbijt dat om 7 uur geserveerd werd, trokken we rond 8 uur per boot door Cobourg Marine Park naar de plaats waar de eerste Britse nederzetting was gevestigd: Victoria Settlement. Daar staan nog de ruïnes van de huizen en andere gebouwen zoals een hospitaal van de eerste kolonisten.  De gids gaf ons uitleg over het leven van toen en hoe hard het leven toen was geweest om te overleven in de barre omstandigheden ver van huis en in de hitte.  Malaria en wanbeheer lagen aan de basis dat deze nederzetting maar een elf-tal jaren heeft bestaan.
Tijdens het terugvaren werd er een poging ondernomen om vis te vangen voor het avondeten van morgen.  Gelukkig had de opzichter van het kamp, Hugh, er al enkele gevangen terwijl wij onze wandeling deden in de nederzetting, want met de buit van 1 vis zou het maar een karige maaltijd worden.
Het in- en uitstappen van de boot was ook niet zo simpel.  We moesten over het strand in het water en dan in de boot.  Bij het heenvaren viel het nog mee, maar bij het terugvaren was het laag water en was het een heel eind over modder en strand.  Uitstappen bij laag water door de modder en over de rotsen
Na de middag eindelijk tijd voor een rustige, luie namiddag.  Wat bij deze temperatuur geen luxe is.  Tijd om alvast onze teksten en foto's in orde te brengen voor ons blog.
Het avondeten was lamsvlees dat in een gietijzeren pot in de as van het kampvuur werd bereid. Alweer ongeloofelijk lekker.
Overnachting in kamp

Van reisblog naar fotoboek