Kampeersafari NT dag 4

29 oktober 2015 - Cobourg, Australië

Donderdag

Vandaag was er een bezoek van het stroomgebied per boot van de RAMSAR (watergebieden van internationale betekenis in bijzonder voor watervogels) voorzien maar gezien het nu het einde van het droogseizoen is, werd de boot de auto.
In de voormiddag bezochten we het Cultureel informatiecentrum van het Gurig National Park, waar ook de Ranger verblijft. De echtgenote van de Ranger, die eigenlijk biologe is, maakt in haar vrije tijd juweeltjes van de stenen en parels die hier te vinden zijn of ingevoerd van Azië. Ook al had ik voorgenomen niets te kopen, was het toch allemaal te mooi en heb ik me laten verleiden om een paar oorbellen te kopen.
Er was ook een tentoonstelling over hoe het leven hier vroeger was en ook over het dierenleven hier in het water.
Daarna reden we verder langs de kustlijn om op diverse plaatsen de fauna en flora van de 'Wetlands' te ontdekken, waaronder eindelijk nog een paar kangoeroes !
Ondertussen ook nog een poging gedaan om krabben te vangen, maar die lieten zich niet zien, dus zal het avondmaal enkel die vis zijn die gisteren gevangen werd.
De lunch was terug op de kampplaats gezien de enige picknickplaats in de schaduw bezet was.
Na de middag nog even luieren en lezen, wat ook al eens plezant is tijdens een verlof.
Zoals reeds de gewoonte was het om 6 uur weer aperitief in de zithoek aan de baai, waar we weer vaste afspraak hadden met onze krokodil aan het strand. Gelukkig zaten wij veilig boven op de klif.
Dat was de laatste avond op het kamp hier in het gezelschap van onze Britse en Zwitserse medereizigers : Ron, Liz, Susanne en Georges.