Kampeersafari NT dag 5

30 oktober 2015 - Gunbalanya, Australië

Vrijdag
Na het ontbijt en het opruimen van onze bagage vertrokken we terug.  Weer langs dezelfde dirty weg van de heenweg. Van Cobourg Peninsula naar Mt. Borradaile, onze volgende verblijfplaats.  We werden afgezet aan de Airstrip van Gunbalanya, in de nabijheid van Injalak Hill, waar we eerder deze week al waren langsgereden. De vertrekhal bestond uit een bouwvallige loods die nu meer dienst doet als schaduwplek dan als loods. Gelukkig was er iemand van de charterfirma een Cezna aan het poetsen anders hadden we daar helemaal alleen gestaan met niks in de omgeving.
Na een drie kwartier wachten, hadden we in de voormiddag onze vlucht naar Mt. Borradaile. Net voor de lunch werden we afgehaald door onze gastvrouw van het verblijf, Bridged, met een open jeep.
Zo konden we nog net voor het eten onze bagage in de cabin droppen en waren we in Davidson's Arnhemland Safari Lodge.
Na een lekkere sla met kip waren we toe aan een douche en een paar uur rust na het gehobbel in de auto tijdens de voormiddag.
Omstreeks half 5 reden we in een open bus (d.w.z. zonder ramen in) naar de rivier om met een platbodem aan vogelspotting te doen op de nabijgelegen Billabong.  In een oase van rust zagen we heel veel soorten vogels en ook enkele krokodillen kwamen tevoorschijn om zich gewillig te laten fotograferen.  Wachtend op de zonsondergang werden we getrakteerd op een glaasje witte wijn met hapjes.  Glaasje wijn tijdens de boottocht
Terug op het kamp was het tijd voor het diner in het gezelschap van een bont allegaartje van Amerikanen die hier op bezoek waren bij hun Australische vrienden, maar die er eerder uitzagen als oorlogsveteranen die de landing van Normandië nog hadden meegemaakt en van een koppel Nederlanders.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade