Davidson's Safari camp

31 oktober 2015 - Gunbalanya, Australië

Zaterdag
Na het ontbijt namen we afscheid van de Engelstalige groep en bleven we over samen met het Nederlandse koppel, Ester en Hans.  We zijn de laatste gasten van het seizoen, na morgen wordt het hier gesloten voor 4 maanden vooraleer de regen komt of zou moeten komen....
Wij vertrokken met onze gastvrouw op tocht met de jeep om vervolgens een wandeling te maken terwijl zij ons deskundige uitleg gaf over eetbare planten en insecten.  Een paar hebben we er ook van geproefd, o.a. een stukje van een mier dat naar citrus smaakte.  Proeven van mierenOndertussen kwamen we ook nog voorbij enkele rotsschilderingen van de Aboriginals.  Trouwens het domein waar deze Lodge gelegen is is geleased van de plaatselijke Aboriginalgemeenschap.
Tegen de middag waren we terug voor de lunch.
Na een rustpauze vertrokken we alweer met de jeep landinwaarts om op dezelfde Billabong van gisteren een boottocht te maken maar dan in de andere richting. Aan een rots gekomen, hielden we halt om een klim naar een grot te maken waar de Aboriginals hun doden begraven en waar er alweer mooie rotstekeningen te zien waren van een iets recentere datum dan diegene die we al gezien hebben, t.t.z. in plaats van zo'n 8.000 jaar geleden nu zo'n 2.000 jaar geleden.
Daarna terug naar de Lodge bij een ondergaande zon, juist op tijd om nog een douche te nemen voor het diner.