Cape Tribulation - Port Douglas

11 november 2015 - Port Douglas, Australië

Woensdag
Dag 9 van Cape Tribulation naar Port Douglas
Na een nacht waar het bijna de hele tijd heeft geregend (lees gegoten), was het tijd om aan onze laatste dag van de 9-daagse rondrit door Tropical North Queensland te beginnen.

Na het ontbijt vertrokken we richting de Daintree River Ferry langs het Daintree NP.
Gezien het maar een korte rit was naar Port Douglas besloten we nog een paar tussenstops in te lassen.
Eerst de Jindalba Boardwalk, wat een gemakkelijke wandeling was en aansluitend een bezoek aan het Daintree Rainforest Discovery Center.  Uitgerust met een audiogids en een boek vol uitleg, konden we op pad doorheen het regenwoud.  Daintree Discovery CenterEr was een wandelpad geconstrueerd doorheen de verschillende niveaus van de bomen, zowel in de kruinen als op de grond.  Ondertussen kregen we deskundige uitleg via de audiofoon i.v.m de flora en fauna van het regenwoud.
We hadden nog een stop gepland, maar het begon alweer te regenen, zodat we besloten om maar ineens verder te rijden naar Port Douglas en intrek te nemen in het Shantara Resort, waar we een appartement hebben, zodat we zelf voor ons ontbijt e.d. kunnen zorgen.  We hebben hier al wat rondgekuierd, maar gezien we hier nog tot zondag zijn, kunnen we het hier later nog wel verder verkennen.

1. Yolande meert:
    11 november 2015
    mmmm griezelig die slag !
    maar voor de rest ziet het er weer fantastisch uit hé !
    geniet maar verder en kom veilig terug naar Belgenland hoor !
    dikke knuf
    yoke