Cairns - Mission Beach

3 november 2015 - Mission Beach, Australië

Dinsdag
In de voormiddag onze huurauto gaan ophalen bij Hertz Cairns Downtown.
Dit was onze start van een 9-daagse verkenning van Tropical North Queensland
Dag 1 : Cairns naar Mission Beach, ca 180 km.
Het linksrijden valt goed mee bij Herman. Het is wel een grote auto die ze voor ons voorzien hebben, maar het zit en rijdt comfortabel.
Eerst nog wat proviand en water opgeslagen en dan echt op weg.
Het was een rustige weg langsheen de kust waar we tegen de middag al een eerste stop hadden aan de Belinda Boulders in het Wooroonooran National Park.
Daar was een leuke wandeling uitgestippeld, die in tegenstelling tot de vorige weken, rustig en makkelijk te doen was.
Verder gereden kwamen we ook nog het Suikermuseum tegen (hier wordt veel suikerriet verbouwd) maar dat was vandaag uitzonderlijk gesloten wegens de Melbourne Cup.
Dan maar verder naar de  Licuala Lodge in Mission Beach waar we hartelijk werden ontvangen door de gastheer, Mick.
Het is een heel gezellige, huiselijke B&B waar zelfs een wilde Cassowary met haar kleintjes regelmatig door de tuin wandelt.Cassowary met kuikens
's Avonds nog even sfeer gaan opsnuiven in het dorp, want de levenswijze hier verschilt wel erg dan die van de streken die we al gezien hebben.
De natuur hier in dit tropisch gebied is, desondanks het gebrek aan regen, heel groen en met dichte begroeiing.  Een verademing na het stof van de voorbije weken.